Záchranné koleso: Projekt, ktorý pomáha firmám získať peniaze

1693
Zachranne_koleso

Od začiatku povinnej karantény vzniklo mnoho projektov na pomoc ľuďom v rôznych oblastiach. My vám ale predstavíme aktivitu mladých ľudí zo Žiliny, ktorí sa rozhodli zamerať na malých lokálnych podnikateľov, ktorých prevádzky zostávajú stále zavreté.

Je pravdou, že mnohé hotely, penzióny, reštaurácie, kaviarne, salóny či fitness centrá si nevytvorili mäkké vankúše, vďaka ktorým by prežili túto nečakanú krízu. Ich príjem rapídne klesol alebo sa úplne zastavil. „Štát síce prišiel s opatreniami a záchrannými balíčkami, ale tie mnohokrát firmám nepomôžu prežiť. Preto nám napadlo, že všetkým podnikateľom, pre ktorých je podnikanie ich vášňou a nechcú sa ho vzdať, podáme Záchranné koleso“, prezradila Iveta Hrabovská, spoluautorka projektu.

Ako funguje Záchranné koleso

Záchranné koleso je platforma na štýl crowdfundingových systémov. Ak sa darca rozhodne podporiť svoju obľúbenú značku, hodí mu Záchranné koleso vo forme finančného daru. Peniaze môže darovať bez nároku na odmenu alebo si vyberie z ponúkaných odmien danej firmy (ak to firma vo svojej kampani ponúka). „Uvedomujeme si, že mnohí ľudia v súčasnej dobe šetria viac ako predtým a zvažujú každú investíciu. Ale taktiež veríme v silu komunít a v to, že mnoho firiem má svojich nadšencov, ktorí sú ochotní poslať zopár eur, len aby ich obľúbená prevádzka prežila“, dodáva Iveta Hrabovská.

Kto sa môže zapojiť

Kampaň si môže vytvoriť ktokoľvek, koho zasiahla aktuálna kríza v súvislosti s COVID-19 a funguje v obmedzenom režime. Nemusia to byť len firmy, ktorých prevádzky sú aktuálne zatvorené. Zapojiť sa môžu prakticky všetci, ktorým kvôli povinnej karanténe klesli príjmy. „Registráciu ale môže urobiť iba osoba zapísaná v Obchodnom registri (s.r.o.) alebo osoba, ktorá podniká na základe živnostenského oprávnenia (SZČO). Kampaň si nemôžu vytvoriť Neziskové organizácie (n.o.) a Občianske združenia (o.z.), nakoľko Záchranné koleso nie je evidované ako verejná zbierka“, dodáva Iveta Habovská.

Tri kroky k spusteniu kampane

Ako teda celý proces zbierky funguje? Ako prvé si musí firma, ktorá chce zbierať peniaze, vytvoriť Užívateľský účet. Následne si prepojí svoj bankový účet s platobnou bránou. V poslednom kroku si vytvorí cez formulár vlastnú kampaň (zbierku) a pošle ju na schválenie administrátorom projektu Záchranné koleso. Po schválení sa kampaň zobrazí na portáli www.zachrannekoleso.sk a od toho momentu môžu ľudia začať prispievať.

Kto stojí za projektom

Projekt je aktivita majiteľov troch malých firiem zo Žiliny: Gentlejam, Different marketing a Slovak energy.

Manželia Matej a Ivetka – tvorcovia myšlienky

Sú nejaké poplatky v rámci projektu?

Záchranné koleso nie je 100 % benefičný projekt. „Bol by, keby sme mali investora. Nakoľko ale všetky režijné náklady hradíme z vlastného vrecka, boli sme nútení zahrnúť dva typy poplatkov, a to poplatok ze platobnú bránu a servisný poplatok. Čo sa týka servisného poplatku zo strany Záchranného kolesa, ten je vo výške 5% z vyzbieranej sumy a hradia sa z neho náklady na marketingové, programátorské a právne služby, poplatky za vytvorené účty v rámci platobnej brány, účtovné poplatky a pod. Celý servisný poplatok zostáva refinancovaný v rámci projektu“, vysvetľuje Iveta Hrabovská.

Veríme, že mnoho firiem využije túto našu platformu, a že mnoho lojálnych zákazníkov podá pomyselné Záchranné koleso obľúbeným značkám, ktoré majú radi.

Foto: Unsplash

zdieľať tento článok na:
FacebooktwitterlinkedinFacebooktwitterlinkedin
referencie