Výdajné miesto v reštaurácii či kaviarni? Toto je 6 benefitov, ktoré tým vaša prevádzka získa

483
výdajné miesto v reštaurácii
foto: AI (ChatGPT-4o)
zdieľať tento článok na:
FacebooktwitterpinterestlinkedinFacebooktwitterpinterestlinkedin

Niektoré balíkové služby poskytujú aj gastro prevádzkam možnosť pridať sa k ich mape, a tak dnes nie je nič nezvyčajné, ak nájdete najbližšie výdajné miesto v reštaurácii či v kaviarni na rohu. Ak práve rozmýšľate nad tým, aké to pre vás môže mať výhody a nevýhody, pripravili sme prehľadný zoznam.

Pomôže vám rozhodnúť sa, či je výdajné miesto v reštaurácii to „pravé orechové“ pre vašu prevádzku. Na prvý pohľad sa môže zdať, že takáto služba naviac môže mať len výhody.

Nie je to celkom tak, prichádzajú s ňou aj ďalšie povinnosti a predsudky, ktoré sme zhrnuli v závere článku. Najprv sa však pozrime na výhody, ktoré vášmu podnikaniu môže prijímanie a vydávanie balíkov poskytnúť:

výdajné miesto kaviareň
foto: Canva

Zvýšenie návštevnosti reštaurácie/kaviarne

Na prvom mieste je jednoznačne vyššia návštevnosť, ktorú vám výdajné miesto v reštaurácii zabezpečí. Rôzne formy doručenia balíkov ľudia vyhľadávajú čoraz viac – sú totiž flexibilné a po svoj tovar sa môžu zastaviť, keď im to čas a povinnosti dovoľujú.

reklama:

Takto môžu spojiť príjemné s užitočným. Keď si nechajú doručiť balík do vášho podniku, pravdepodobne sa už zastavia aspoň na jednu rýchlu kávu, nápoj či obedové menu. A to je predsa win-win situácia!

Dodatočný príjem pre vás

Každá spoločnosť funguje na inom systéme, no isté je, že ak sa stanete výdajným miestom, budete mať za túto službu nejakú odmenu. Fixnú (napríklad za využívanie priestorov) či z každého balíka a vaše tržby sa na konci mesiaca zvýšia. Aj vďaka mnohým zákazníkom, ktorí prídu len po balík a odídu s kávou v papierovom poháriku.

Prilákanie nových zákazníkov

Ďalší bonus sú noví zákazníci, ktorí o vás možno nikdy predtým nepočuli. Mapa balíkových služieb im ponúkne váš podnik ako možnosť doručenia a dostanete sa do ich hľadáčika. Takto si môžu noví zákazníci nenápadne obzrieť vaše priestory a ponuku a nabudúce sa zastaviť na niečo dobré z jedálneho lístka.

noví zákazníci objednávka jedla
foto: Canva

Zlepšenie zákazníckeho servisu

Poskytnutie takejto služby môže zvýšiť spokojnosť zákazníkov tým, že im umožní vyriešiť viacero potrieb na jednom mieste. Toto môže byť zvlášť atraktívne pre zaneprázdnených ľudí, ktorí ocenia pohodlie a rýchle, efektívne vybavovanie povinností.

Získanie konkurenčnej výhody

Mať svoje výdajné miesto v reštaurácii je výhoda oproti konkurencii. V prostredí s vysokou konkurenciou, akým gastro rozhodne je, môže byť ponuka takejto služby rozhodujúcim faktorom, ktorý odlíši prevádzku od ostatných a zaváži pri finálnom rozhodovaní, kam sa ísť najesť.

Využitie prázdnych priestorov

Ak má váš podnik nevyužitý priestor, môže byť vhodným spôsobom na jeho efektívnejšie využitie práve poskytovanie balíkových služieb. V blízkom sklade ľahko uskladníte balíky, nebudete platiť prenájom len tak pre nič za nič a opäť získate ďalší benefit, o ktorom ste možno ani netušili.

výdajne miesto v reštaurácii
foto: Canva

Výdajné miesto v reštaurácii/kaviarni má aj nevýhody

Majte sa na pozore. V tomto prípade obzvlášť platí, že nie je všetko zlato, čo sa blyští. Znie to klišé, áno, ale aj mnoho ľudí (a zároveň vašich potenciálnych zákazníkov) stále premýšľa v klišé hraniciach a výdajné miesto v reštaurácii či kaviarni v nich môže spúšťať predsudky.

Viete, ako správne komunikovať s nespokojnými zákazníkmi? Pomôžeme vám vyriešiť nepríjemné situácie, ku ktorým v reštauráciách a kaviarňach dochádza pravidelne. Čítajte viac »

Ak zákazníci vnímajú balíkové služby ako nevhodné pre prostredie reštaurácie alebo kaviarne, môže to negatívne ovplyvniť imidž podniku. Niektorí zákazníci môžu preferovať miesta, kde sa môžu sústrediť na konzumáciu jedla alebo nápojov bez rušivých elementov, za ktoré výdajné miesto v reštaurácii považujú.

nespokojní zákazníci
foto: Canva

Ďalšie nevýhody a potenciálne riziká výdajného miesta:

  • zvýšená záťaž na personál – prevádzkovanie balíkovej služby vyžaduje, aby personál zvládal ďalšie úlohy ako je manipulácia s balíkmi, komunikácia so zákazníkmi ohľadom balíkov a riešenie potenciálnych problémov. Toto môže zvýšiť stres a znížiť efektivitu personálu pri poskytovaní základných služieb, na ktoré ste ich pôvodne prijali.

  • zdržanie zákazníkov, ktorí nevyužívajú služby výdajného miesta – zákazníci, ktorí prídu len po balíky, môžu spôsobiť dlhšie čakacie doby pre zákazníkov, ktorí chcú len konzumovať jedlo alebo nápoje, čo môže viesť k nespokojnosti a sťažnostiam.

  • obmedzenie priestoru – na začiatku možno predpokladáte, že máte viac priestoru než v skutočnosti. Najmä v období Vianoc sa môže stať, že sa vám na výdajnom mieste balíčky nakopia a miesta zrazu bude primálo.
sledujte nás na sociálnych sieťach:
FacebookpinterestlinkedinyoutubeinstagramFacebookpinterestlinkedinyoutubeinstagram

zdieľať tento článok na:
FacebooktwitterpinterestlinkedinFacebooktwitterpinterestlinkedin
reklama