Občas sa necháme nachytať a zavítame do reštaurácie s najlepším Google hodnotením v centre veľkomesta, no odchádzame sklamaní. V tomto článku nájdete 6 varovných signálov, ktoré vám napovedia, že reštaurácia je len pasca na turistov.
Pri cestovaní sa mnohí z nás tešia na miestne reštaurácie a lahôdky od najlepších šéfkuchárov. Vytvárame si cestovateľské bucket listy na základe tisícok hodnotení od turistov a cestovateľov z celého sveta. Dnes, v čase instantných online recenzií je väčšia šanca, že sa nenecháme len tak oklamať, napriek tomu sa často popálime.
Čím to je a ako rozoznáte, či je podnik s dobrými recenziami len turistická pasca? Hľadajte pri podnikoch tieto red flags (varovné signály, voľný preklad z anglického jazyka) a uistite sa, že neminiete svoje peniaze, čas na dovolenke/výlete a apetít na predražené reštaurácie, ktoré nestoja za to:
Vonku stoja zvolávači s menu v ruke
Samozrejme, títo ľudia si len robia svoju prácu a nemali by ste na prvý pohľad reštauráciu s človekom stojacim pred ňou odsúdiť. Existuje však (bohužiaľ) veľká pravdepodobnosť, že takáto reštaurácia bude pasca na turistov a jedlá v nej budú predražené. Nehovoriac o tom, že nemusia spĺňať vaše preferencie a lákať vás budú aj na to, na čo nemáte zrovna chuť.
Veľká atrakcia nablízku? To bude pasca na turistov!
Neplatí to vždy (ani jeden z týchto bodov nemožno aplikovať univerzálne), ale reštaurácie v samotných centrách alebo veľmi blízko veľkých turistických atrakcií často patria medzi turistické pasce. Má to logiku – hladní a smädní turisti, ktorí práve prišli z prehliadky múzea sú zaplatia za jedlo viac. Nehovoriac o tom, že si priplatíte aj za lokalitu, prípadne krásny výhľad.
Počuli ste už o European Coffee Trip? Táto webka a aplikácia plné výberovej kávy vám zásadne spríjemnia cestovanie »
Ponúknu vám lístok v angličtine
Ak vám automaticky ponúknu menu najprv v anglickom jazyku, utekajte! Takmer určite to bude turistická pasca a zjavne sú v tom podniku zvyknutí prevažne na turistov. Zvyšuje sa tu aj šanca, že upravujú chute podľa preferencií turistov a nedočkáte sa tu autentických jedál, ktoré pre vás mali byť zážitkom. Takéto podniky naviac nepotrebujú, aby sa turista vrátil, lebo na druhý deň príde ďalší, a tak ho nemusia zaujať ničím výnimočným.
Nevidíte tu žiadnych domácich
Podobne ako v bode predtým, aj podnik plný turistov s batohmi, klobúčikmi a fotoaparátmi by pre vás mohol byť varovným signálom. Turistické pasce domáci väčšinou zďaleka obchádzajú. Majú na to dobrý dôvod – za vyššiu sumu tu dostanete jedlo v horšej kvalite, pri troche nešťastia aj s horšou obsluhou.
Menu je veľmi veľké a plné obrázkov
Ďalším signálom, že je reštaurácia skôr turistická pasca ako adept na Michelinskú hviezdu sú zastarané menu plné obrázkov a veľkých farebných nápisov. Prvotný cieľ – zaujať okoloidúcich – to síce splní, vy už však máte istotne nazbieraných pár skúseností a viete, že takýmto podnikom je lepšie sa oblúkom vyhnúť.
Stoly sú natesno a je ich veľmi veľa
Veľa stolov + na prvý pohľad málo zamestnancov + malá kuchyňa = kvantita prevažuje nad kvalitou. Hlavným cieľom takejto reštaurácie je vyprodukovať čo najviac jedál a obsadiť čo najviac stolov. Služby a kvalita nie sú pre tieto typy zariadení prioritou, práve naopak. Robia všetko pre to, aby získali jednorazových turistov, nehľadiac na to, že si budete pri jedle zavadzať so všetkými naokolo.
zdroj: Delicious.com.au
sledujte nás na sociálnych sieťach:zdieľať tento článok na: