Sociálne siete reštaurácií sú rovnako dôležité, ako sociálne siete iných podnikov, ak nie viac. V ponuke máte veľmi špecifický produkt, pri ktorom predáva chuť a vôňa, no krásny vzhľad je v tesnom závese za nimi. Prečo to nevyužiť vo váš prospech?
Chcete svoj podnik niekam posunúť, no dochádzajú vám nápady, ako na to? Sústreďte sa na online priestor. Byť viditeľný na internete je viac ako polovica úspechu. Sociálne siete reštaurácií sa dnes tešia obrovskej popularite, ľudia jednoducho milujú pozerať sa na prípravu a servírovanie jedál, ukladať si nápady a inšpirovať sa.
Buďte viditeľní v online priestore
Digitálny marketing a správne online nastavenia majú dnes vo svete pozoruhodne dôležité miesto, ktoré by nemali podceniť ani tie najmenšie reštaurácie a kaviarne. Nedávno sme sa venovali tomu, či reštaurácia potrebuje vlastný web. V tomto článku sme bližšie popísali, prečo to tak nemusí byť a ako vám s tým vieme pomôcť my.
Sociálne siete reštaurácií, to je však celkom iná vec, na ktorú je vhodné sústrediť vašu pozornosť. Nestačí si ich len založiť a sem-tam pridať rozrastrovanú fotku jedla. To bolo pre vašich zákazníkov smerodajné v prvej dekáde 21. storočia. Dnes sa potrebujete vy (alebo delegovaný človek) o sociálne siete starať kvalitne, inovatívne a hlavne s citom.
Tvorte neodolateľný obsah…
Ak nadviažeme na predošlý odstavec, dostaneme sa rovno k najdôležitejšiemu bodu. Sociálne siete reštaurácií musia byť neodolateľné. Mali by ste k nim pristupovať ako umelec, publikovať len to najlepšie z najlepšieho a pokúsiť sa preniesť chuť do vizuálov na sociálnych sieťach. Ak tento bod nepodceníte, máte obrovský potenciál prilákať nových zákazníkov zo širokého okolia.
Nebojte sa využiť aj obsah, ktorý zdieľajú vaši existujúci zákazníci. Takéto videá a vstupy sú cenným marketingovým aktívom. Povzbudzujte ich, aby sa podelili o svoje dobrodružstvá pri stolovaní uverejňovaním obrázkov servírovaných jedál a označovaním vašej reštaurácie. Keď obsah prezdieľate, získate zaujímavý nový uhol pohľadu na vaše jedlá a potešíte tým zákazníka, ktorý fotografie vytvoril.
…ale nezabúdajte ani na behind the scenes
V roku 2024 musíte byť skutočne instantný, aby ste mali čo najvyššie dosahy. Už nie je v nikoho silách, aby každý príspevok prešiel kontrolou niekoľkých ľudí a bol vyšperkovaný do dokonalosti.
V ideálnom prípade budete mať na profile krásne prezentačné fotografie a videá jedlá a interiéru / exteriéru, nezabúdajte sa však podeliť ani s pikoškami zo zákulisia, ktoré majú drobné chybičky krásy a ukazujú vás v akcii. Ľudia takéto stories milujú, oceňujú content doslova priamo z kuchyne a reagujú naň veľmi pozitívne.
Niekoľko príkladov na dobrý behind the scenes content pre sociálne siete reštaurácií:
- ako vzniká vaše menu
- bežný deň v kuchyni
- zábery nepodareného / zhoreného jedla
- fotografie tímu / teambuildingu
- osobné / nahovorené pozvánky do reštaurácie, napr. na špeciálne menu a akcie
- prerábka reštaurácie, nová výzdoba a podobne
Dohodnite si spoluprácu s partnermi
Základom sociálnych sietí je zdieľanie. Zdieľanie obsahu, videí a fotografií, ale aj zdieľanie tohto spoločného prepojeného priestoru, kde existujú neobmedzené možnosti. Sme zástancom názoru, že podpora je v podnikaní mimoriadne dôležitá, preto je dôležitá aj spolupráca s partnermi na sociálnych sieťach.
Dnes je už možné uverejniť jeden príspevok na viacerých sociálnych sieťach naraz, aby mal čo najväčší dosah medzi potenciálnymi klientmi. Takúto službu vám ponúkame aj my. Ak sa rozhodnete s nami spolupracovať, získate tým množstvo výhod.
Medzi inými aj autentické výstupy na našich sociálnych sieťach, ktoré sú súčasťou mnohých ponúkaných balíčkov. Jednoducho vašu reštauráciu navštívime, ochutnáme jedlo, radi sa porozprávame a prinesieme výstupy v podobe recenzie, článku či videa (podľa dohody).
Čo je to lokálny marketing?
Ste reštaurácia a pokiaľ máte kamennú prevádzku, pravdepodobne sídlite na jednom mieste. Preto by ste sa mali sústrediť na takzvaný lokálny marketing, ktorý využívajú tie najlepšie sociálne siete reštaurácií na prilákanie zákazníkov.
Máte pocit, že vy aj váš podnik stagnujete? V tomto článku nájdete ďalšie tipy, ako sa opäť posunúť vpred »
Ak chcete zabezpečiť, aby sa vaša reštaurácia objavila v miestnych vyhľadávaniach, začleňte do svojich príspevkov a profilov na sociálnych sieťach relevantné miestne kľúčové slová a hashtagy. Tento prístup zlepšuje viditeľnosť vašej reštaurácie, keď používatelia hľadajú možnosti stravovania vo vašom okolí.
V praxi to znamená:
- pridať svoju polohu na Instagram / Facebook a používať ju v každom príspevku
- vytvoriť si unikátne hashtagy a používať ich vo všetkých príspevkoch
- používať názov svojho podniku a jeho polohu občas aj v texte príspevkov
- používať polohu / hashtagy aj v stories (má to väčší dosah, ako si myslíte)
Prepojte online a offline svet
Sociálne siete reštaurácií viete krásne prepojiť s reálnym svetom. V online priestore si viete vopred pripraviť pôdu na nadchádzajúce udalosti či zmeny (napríklad nové menu). S trochou snahy to môžete urobiť interaktívne a zaujímavé aj pre svojich sledovateľov. Minimum, čo môžete (a naozaj by ste mali) urobiť je odpovedať na komentáre pod príspevkami a správy, čo vám pristanú v schránke.
Tipy na online / offline aktivity na sociálnych sieťach:
- vytvorte Facebookovú udalosť, ktorú budete zdieľať vopred, živiť v nej diskusiu a lákať ľudí, aby reálne prišli na podujatie do vášho podniku
- urobte livestream z varenia zaujímavého jedla
- využite odpočítavanie v Instagramových stories (napr. už len 24 hodín do spustenia nového menu)
- umiestnite na stoly interaktívne QR kódy, ktoré hostí prenesú na vaše sociálne siete
Spolupráca s influencermi a online súťaže
Posledný bod vám veľmi dobre pomôže dostať sa do povedomia. Súťaže sú skvelý spôsob, ako získať nových followerov. Skúste sa však vyhnúť prvoplánovým súťažiam (ktoré vyžadujú iba zdieľanie či jednoduché opakované komentovanie).
Tie vám môžu nalákať fanúšikov, ktorý o váš reálny obsah majú pramalý záujem. Skúste zapojiť fantáziu a vymyslieť niečo kreatívne. Vždy dbajte aj na pravidlá Facebooku a Instagramu, inak môžete čeliť pokute či blokovaniu účtu v prípade, že vás niekto nahlási za ich porušenie.
Ak chcete spolupracovať aj s influencermi, tiež si ich vyberajte s citom. Pohľadajte takých, ktorých obsah sa sústredí na jedlo, pochádzajú z vašej oblasti a majú reálny dosah skôr na ľudí, ktorí sa do vášho podniku môžu v dohľadnej prísť najesť. Dlhodobé spolupráce sú najlepšie, no aj v tomto prípade si dajte záležať na kvalitnej zmluve a vopred jasne stanovených podmienkach spolupráce.
zdroje: LinkedIn / 10 Social Media Strategies
sledujte nás na sociálnych sieťach:zdieľať tento článok na: