Či už vo voľnom čase alebo profesionálne – kniha od Simony Budinskej mu bude mať čo ponúknuť. Prečítajte si recenziu na knihu, ktorá je určená všetkým so slabosťou pre dobré jedlo a krásne podniky s dušou.

Podstatná je láska, ktorá je pre prácu v gastronómii tou najdôležitejšou esenciou. Simone Budinskej z portálu Kávičkári sa podarilo vytvoriť jedinečný koncept, knižku Gastrolove, ktorá samotnú lásku k téme gastro pretavuje do skutočných podnikateľských príbehov s ponaučením.

(ne)súď knihu podľa obalu

Knižku Gastrolove s podtitulom O tom, ako s láskou žiť a prežiť v gastronómii som si ale podľa obalu (aj vnútra) trochu dovolila súdiť. Kniha má prenikavo modrú farbu s jemnou a nerušivou grafikou, ktorá perfektne vystihuje jej podstatu. Má primeranú veľkosť, sama som si ju brala aj do batožiny a čítala som ju aj v lietadle.

Ako veľký bonus hodnotím vnútorný materiál knihy. Celá bola totiž vyrobená z recyklovaného papiera. Neuberá jej to na kráse ani knižnej elegancii, práve naopak. Aj vďaka tomuto nápadu sa z nej stala moderná publikácia, ktorá by bez väčších problémov obstála aj vo svete.

Pre každého to, čo ho zaujíma

Obsahovo je kniha veľmi pútavá. Svojím delením a kategóriami tak trochu pripomína odborne zameraný pestrofarebný magazín. Autorka s kolektívom sa ju rozhodli rozdeliť do niekoľkých kapitol, z ktorých každá bola obsahovo nasýtená a čítala sa veľmi ľahko.

gastrolove:

Podľa slov Simony Budinskej mali spoločne s jej tvorivým kolektívom pocit, že sa láska z gastronómie postupne vytráca a pomocou príbehov ľudí, ktorým nadšenie pre túto oblasť rozhodne nechýbalo, sa ju do gastra rozhodli vrátiť.

Prečítať si tak môžete príbehy a odporúčania realizované formou rozhovorov s ľuďmi, ktorí Simonu niečím nadchli, inšpirovali alebo očarili tým, že niečo robia inak. Možno o trochu lepšie, s nápadom alebo väčším presvedčením.

V kategóriách si prídu na svoje milovníci kvalitnej kávy či napríklad prevádzok na netradičných miestach. Autori sa v rozhovoroch nevyhýbali ani témam marketingu, reštauračnej etikety, profesionálneho gastronomického zariadenia či ekológii.

Ďalšími témami, na ktoré sa pri čítaní môžete tešiť, sú napríklad pokladničné systémy v reštauráciách, franchising, osobnostný rozvoj v hotelierstve či budovanie značky reštaurácie alebo hotela. V každej kategórii som mala možnosť pozrieť sa na celok z viacerých uhlov, pričom boli dojmy a nápady podčiarknuté puncom reálnych príbehov podnikateľov.

Odporúčania na záver sú príjemným bonusom

Graficky a zároveň logicky oddelené odporúčania autori zaradili na koniec každého príspevku. V každom z nich bola v niekoľkých bodoch zhrnutá podstata úspechu konkrétneho podnikateľa alebo odborníka v oblasti gastronómie, s ktorým autori viedli rozhovor.

gastrolove:

Vďaka tejto “kocke” na záver sa najmä žiaci majú možnosť vrátiť k najdôležitejším informáciám, ktoré príspevok obsahoval. Práve táto sekcia vo mne najviac evokovala učebnicový štýl, ktorý má za úlohu uľahčovať študentom príjem a spracovanie nových informácií čo najpraktickejšou formou.

Pre koho je kniha určená?

“Projekt je určený študentom stredných hotelových škôl, vysokých škôl a (nielen) začínajúcim podnikateľom. Jednoducho tým, ktorí cítia, že do tejto krásnej oblasti patria a radi by v nej uspeli,” našla sme popis na internetovej stránke knihy.

So zameraním knihy podľa popisu rozhodne súhlasím a fakt, že je ako (ne)učebnica podaná skutočne zaujímavou formou aj distribuovaná na stredné školy, to len potvrdzuje. Nájsť sa v nej môžu ale napríklad aj úplní laici alebo ľudia, ktorých zaujímajú nové oblasti, inovatívne nápady či inšpiratívne príbehy podnikateľov.

Ak vás naša recenzia zaujala, prečítajte si celú knihu. Doplní vaše vzdelanie v oblasti gastronómie o cenné skúsenosti iných, ktoré vás posunú zase o krok vpred. Počas čakania, kým sa k nej dostanete, si môžete prečítať viac inšpiratívnych príbehov z oblasti podnikania v gastronómii na portáli www.kavickari.sk.

Zdroj foto: archív (ne)učebnica Gastrolove/Simona Budinská






Vložiť komentár