Medusa Group potvrdila rastový trend aj minulý rok (číselné zaujímavosti)

841
Peter Štecko a Michal Chudík
foto: TS Medusa Group
zdieľať tento článok na:
FacebooktwitterpinterestlinkedinFacebooktwitterpinterestlinkedin

Medusa, najväčšia gastronomická skupina na slovenskom trhu, potvrdila aj v roku 2024 rastový trend a zaznamenala tržby vo výške 56,6 milióna eur. To predstavuje medziročný rast o 4 % a zároveň najlepší výsledok v histórii firmy. Pozrite sa s nami na čísla a ďalšie zaujímavé informácie, o ktoré sa s nami podelili.

Prevádzkový zisk skupiny narástol o 2 % a dosiahol úroveň 8,55 milióna eur (EBITDA). Medusa v minulom roku signifikantne využila svoj investičný potenciál, keď do rozvojových projektov investovala až 7,1 milióna eur.

Medusa Group infografika
foto: TS Medusa Group

Rast a nové prevádzky v portfóliu skupiny

V porovnaní s rokom 2023 to pre Medusa Group znamená nárast až o 73 %. V portfóliu skupiny pribudli v minulom roku aj dve nové prevádzky v Dubaji: LÚNICO a NOX.

„Potvrdili sme silné hospodárske výsledky predchádzajúcich rokov a dokázali sme akcelerovať v oblasti tržieb na Slovensku aj v zahraničí. Vysoké dennodenné nasadenie našich ľudí nám pomohlo preniesť sa cez turbulentné ekonomické obdobie, sprevádzané zásadnými daňovými zmenami.

reklama

Efektívny manažment nákladov, investície do nových rastových príležitostí na Slovensku aj v zahraničí a posilnenie vlastného portfólia produktov z dlhodobého hľadiska posilní profitabilitu firmy. Neúnavne sme pracovali na programe firemnej kultúry, ktorá v kombinácii s jasne definovanou stratégiou do roku 2027 budú našimi základnými prvkami rastu. Pozerajúc sa do budúcna, sme pripravení naďalej prinášať našim zákazníkom nové zážitky a služby, ktoré presahujú hranice gastronómie,“ hovorí Michal Chudík, CEO skupiny Medusa.

presklená pivovarnícka časť DOCK7
foto: TS DOCK7

Dodáva, že skvelým príkladom minuloročnej expanzie môže byť ich nový koncept reštaurácie a pivovaru DOCK7 v ikonickej budove Sklad č. 7 v Bratislave.

„Na koncepte sme usilovne pracovali počas roka 2024 a úspešne ho otvorili v marci 2025. Okrem toho, že nám do budúcnosti otvára veľké príležitosti, vnímame aj širší rozmer tejto investície. Po reštaurácii WERK v Jurkovičovej teplárni a remeselnom bistre MINT v Pradiarni 1900 sme sprístupnili ďalší skvost industriálneho dedičstva v hlavnom meste širokej verejnosti.“

Investície skupiny v roku 2024

V minulom roku Medusa Group významne investovala do ďalšieho rozvoja. Nové projekty zaknihovali investície vo výške 7,1 milióna eur, čo predstavuje medziročný nárast až o 78 %.

Ako sme spomínali vyššie, Medusa Group otvorila v roku 2024 aj dve nové prevádzky v Dubaji – LÚNICO a NOX. Španielsky koncept fine-dining reštaurácie a baru LÚNICO, situovaný v prestížnej štvrti J1 Beach, predstavuje najvyššiu single investíciu v histórii firmy a presiahol 5 miliónov eur.

medusa_dubaj_lunico
foto: TS Medusa Group

Zákazníci

Medusa Group registruje za rok 2024 nárasty aj v ďalších sledovaných parametroch, ktoré potvrdzujú zdravý a udržateľný trend. Vo všetkých prevádzkach obslúžila skupina spolu 3,4 milióna zákazníkov, čo predstavuje nárast o 2 % v porovnaní s predchádzajúcim rokom.

Rovnakým tempom rástla aj priemerná hodnota účtu. Miera zákazníckej spokojnosti so službami a produktmi sa drží na vysokej úrovni z minulého roka: 98 %.

V roku 2024 Medusa vyvinula, testovala a nasadila v prevádzkach vlastný systém objednávania od stola cez QR kód. Akceptácia zákazníkov sa premieta do neustále zvyšujúceho sa podielu takýchto objednávok na všetkých platbách.

Objednávky cez QR kód predstavovali v uplynulom roku viac ako 8 % všetkých objednávok a postupne rastú aj v roku 2025. Vernostný program Medusacard zaznamenal 26% penetráciu na celkovom počte účtov. Unikátne stiahnutia aplikácie Medusacard prekročili od spustenia hranicu 25 500 na všetkých zariadeniach (Android/iOs).

Zamestnanci

Medusa Group prešla na prelome rokov 2024 a 2025 významnou zmenou v top manažmente. Po viac ako dvadsiatich rokoch vystriedal Michal Chudík na pozícii CEO zakladateľa a lídra skupiny, Petra Štecka. Ten ostáva naďalej pôsobiť v štruktúrach Medusy a venuje sa strategickým veciam a rozvoju skupiny z pozície Chief Strategy Officer.

Michal_Chudik_CEO_Medusa
foto: TS Medusa Group

Manažment firmy koncom roka 2024 predstavil zamestnancom stratégiu do roku 2027. Tá okrem iného obsahuje aj spustenie Programu firemnej kultúry v prvom kvartáli 2025, ktorým Medusa na čele s novým CEO reaguje na nevyhnutné zmeny smerom k zamestnancom.

Cieľom programu je dlhodobá ambícia firmy vytvárať priateľské, férové a bezpečné prostredie pre svojich zamestnancov na všetkých úrovniach. Celkový počet zamestnancov skupiny Medusa narástol v roku 2024 o 7,8 % na 1 257.

Spoločenská zodpovednosť Medusa Group

Medusa Group dlhodobo podporuje finančne, materiálne alebo poskytnutím vlastných ľudských a priestorových kapacít vybraných jednotlivcov aj rôzne združenia a nadácie.

V oblasti vzdelávania úzko spolupracuje so SOŠ gastronómie a hotelových služieb na Farského ulici v Bratislave. Okrem vlastných charitatívnych iniciatív, akými sú napríklad Barmanské Vianoce, podporuje Medusa aktivity rôzneho charakteru v spolupráci s Nadáciou Magna, O.Z. Mladí, O.Z. Donio, N.O. Deťom s rakovinou alebo Národnou transfúznou službou SR.

O skupine Medusa

Medusa je už viac ako 20 rokov lídrom v oblasti zážitkovej gastronómie na Slovensku. Zároveň prevádzkujú viac ako 40 gastrozariadení na Slovensku, v Česku, Rakúsku a Spojených arabských emirátoch. Pre skupinu pracuje viac ako 1 250 zamestnancov.

Do siete skupiny Medusa patria značky Lúnico, Primi, Werk, Rio, Mint, La Pala, Como Cafe, Klubovňa, Kubu, Nox, Barrock, Trafo, Epic, Presto. Na základe franšízy aj značka wagamama.

Skupina prevádzkuje aj samostatnú cateringovú divíziu Medusa Catering, unikátny vernostný program Medusacard či vlastnú vzdelávaciu platformu Medusa Academy. Závodné stravovanie zastrešuje pre také spoločnosti ako sú Volkswagen Slovakia alebo Amazon Slovakia. Viac informácií nájdete na: www.medusarestaurants.sk.

sledujte nás na sociálnych sieťach:
FacebookpinterestlinkedinyoutubeinstagramFacebookpinterestlinkedinyoutubeinstagram

zdieľať tento článok na:
FacebooktwitterpinterestlinkedinFacebooktwitterpinterestlinkedin
reklama: