Máte pocit, že vy aj váš podnik stagnujete? Tipy, ako sa opäť posunúť vpred

1114
Keď reštaurácia stagnuje
Prihláste sa na odber článkov:
najnovšie články 1 x týždenne

Vložením e-mailovej adresy do poľa a potvrdením políčka prihlásiť sa udeľujete prevádzkovateľovi súhlas so spracovaním osobných údajov. Bližšie informácie, ako spracúvame vaše osobné údaje nájdete v sekcii Ochrana osobných údajov.
zdieľať tento článok na:
FacebooktwitterpinterestlinkedinFacebooktwitterpinterestlinkedin

Všetko ide ako po masle, vašej reštaurácii sa darí, no aj tak máte pocit, že ste akoby zastali na mieste? Úplne vám rozumieme, so stagnáciou sa totiž občas stretne každý majiteľ gastro prevádzky. Stačí však malá zmena, nový kurz či inšpiratívny rozhovor a vy sa opäť môžete začať posúvať vpred.

Prvý krok je uvedomiť si, že sa chcete v niečom zlepšiť. Druhým krokom je prebrať svoje aktuálne možnosti, spísať si všetky nápady (pokojne aj tie veľkolepé) a, samozrejme, dať dokopy svoje ciele a to, čo chcete dosiahnuť. Pokiaľ neviete kde začať, máme pre vás niekoľko tipov.

Motivujte svojich zamestnancov

Určite vám nemusíme pripomínať, že efektívne vedenie a motivovanie zamestnancov je jednou z najhlavnejších výziev vášho podnikania. Tak váš tím podporte, dodajte členom motiváciu, naučte ich lepšej tímovosti. Najideálnejšie bude, ak sa v tejto oblasti dovzdeláte aj vy sami a rozšírite si obzory. Výbornou príležitosťou je pripravovaná SAKO konferencia, ktorú zastrešuje Slovenská asociácia koučov. Zistite o nej viac na tomto odkaze, sme si istí, že práve účasť na tomto a podobných podujatiach vás posunie vpred.

Mať kvalitný tím zamestnancov by pre vás malo byť prioritou.

Spravte si kurz

Motivovať by ste mali nielen svojich zamestnancov, ale aj seba. Čo tak si rozšíriť vedomosti v niektorej z oblastí, ktoré využívate pri svojom podnikaní? Na škodu určite nebude marketingový kurz, napríklad Správa sociálnych sietí alebo Ako si vytvoriť biznis profil na LinkedIn. Jasné, všetko sú to drobnosti a možno máte pocit, že vás nikam neposunú, no opak je pravdou.

Vydajte sa na cesty a čerpajte inšpiráciu

reklama

Zdá sa vám, že vaša reštaurácia či kaviareň je okukaná a chceli by ste jej dodať pridanú hodnotu? Skvelým riešením je vydať sa hľadať inšpiráciu. Začnite internetom, pokračujte podnikmi vo vašom okolí a pokojne môžete ísť aj do zahraničia. Za nás sú nevyčerpateľnou inšpiráciou Brno so svojou modernou gastro scénou, Porto či slovenské mestečko Modra.

Nájdite si svojho kouča / svoju koučku

Ak sa chcete naozaj zlepšiť a lepšie rozumieť svojim potrebám, vyskúšajte osobného kouča či osobnú koučku. Títo profesionáli vynikajú v tom, čo robia a ľahko vás navedú na správnu cestu. Pohľadajte si kouča/koučku, ktorý/á sa venuje práve kariére či profesijnému talentu. Nedávno sme vám pripravili rozhovor s osobnou koučkou Zuzanou Palkovou, čo tak začať prečítaním si ho?

Nájsť si osobného kouča či koučku je skvelý nápad.

Prineste do svojho podniku niečo nové

Či už to bude nové menu, nové zariadenie či nový zamestnanec, je len na vás. Skúste sa zamyslieť nad tým, čo by ste vo vašom podniku privítali vy ako zákazník. Môže ísť o úplnú drobnosť alebo väčšiu investícia. Dôležité je neuponáhľať sa a zvážiť všetky plusy a mínusy.

Vyškoľte svojich zamestnancov

Rovnako ako vy, aj vašich zamestnancov môžete poslať na kurz či školenie. Zlepšíte tým zákaznícky servis, v ktorom tkvie polovica úspechu vášho podniku. Dobrým nápadom je tiež zavolať k sebe na pár dní či týždňov externého profesionála, ktorý váš tím bude najskôr pozorovať a následne vám odporučí, na čom by ste vy a vaši zamestnanci mali zapracovať.

Prineste svojim zákazníkom pridanú hodnotu

Pýtate sa, čo konkrétne si máte predstaviť pod pojmom pridaná hodnota? Ide o produkt či službu, ktorú vaši zákazníci inde nenájdu, respektíve nie je štandardom. Môže ísť o vernostný program, zľavu do spriateleného podniku či pozornosť podniku v podobe malého dezertu. Viete o tom, že najlepšie reštaurácie si (okrem fantastického jedla) zakladajú práve na pridanej hodnote? Napríklad v najlepšej reštaurácii sveta Eleven Madison Park čašníci občas zachytia útržky z rozhovorov hostí a keď v nich spomenú jedlo, ktoré by radi ochutnali, šéfkuchár im ho pripraví v mini verzii na účet podniku.

Na prvom mieste je spokojný zákazník.

To, že máte pocit stagnácie je dočasné a v konečnom dôsledku je to dobré znamenie. Budete mať totiž opäť možnosť naučiť sa niečo nové a posunúť sa vpred, čo je pre prosperujúci podnik v dnešnej dobe nevyhnutnosťou. Ak by sme však mali vypichnúť práve jednu vec z nášho zoznamu tipov, bol by to koučing seba a svojich zamestnancov.

sledujte nás na sociálnych sieťach:
FacebookpinterestlinkedinyoutubeinstagramFacebookpinterestlinkedinyoutubeinstagram

zdieľať tento článok na:
FacebooktwitterpinterestlinkedinFacebooktwitterpinterestlinkedin
reklama: