Letná sezóna reštaurácií je kľúčová: Čím nalákať hostí počas teplých mesiacov?

379
letná sezóna reštaurácií
foto: Canva

Letná sezóna predstavuje pre reštaurácie obdobie, ktoré môže výrazne ovplyvniť ich celoročný úspech – v dobrom, ale aj v negatívnom slova zmysle.

S príchodom teplých mesiacov a slnečného počasia sa naskytuje jedinečná príležitosť prilákať nových zákazníkov a potešiť stálych hostí zaujímavými ponukami. Pripravili sme si pre vás niekoľko nápadov, ktoré vám počas teplých mesiacov pomôžu dostať do reštaurácie čo najviac hostí.

Letná terasa je must-go

Niektoré nápady v tomto článku sú menej finančné náročné, iné predstavujú nemalú investíciu. Práve takou je napríklad zariadenie letnej terasy. V prípade, že na to máte fyzickú kapacitu a dokážete k vašej reštaurácii pričleniť terasu čo i len s jedným stolíkom, urobte to. V nasledujúcich riadkoch si povieme prečo.

Štatistiky ukazujú, že takéto úsilie sa vyplatí. Pohodlné vonkajšie sedenie môže zvýšiť príjmy reštaurácie v letnej sezóne v priemere o neuveriteľných 30 %! Investícia potrebná na vytvorenie vonkajšieho priestoru prinesie vysokú návratnosť. Skvelou správou je, že na dosiahnutie požadovaných výsledkov nemusíte vykonávať kompletnú generálku každý rok.

Pri zariaďovaní terasy myslite na tieto body:

  • pohodlné sedenie s vankúšmi, ktoré bude hostí lákať zostať v podniku čo najdlhšie
  • dostatočný priestor na stolíky a stoličky
  • tieň, tieň, tieň – v lete je posedenie v tieni s chladenou limonádou niečo, za čo ľudia míňajú peniaze aj vtedy, keď nechcú (čo je, samozrejme, nadnesene povedané, ale je to pravda)
  • ak je terasa príliš blízko cesty, skúste ju oddeliť od premávky (napríklad paravánom, ktorý trochu stlmí hluk)
  • pridajte výzdobu, čerstvé kvety a na večer svetielka na vytvorenie dokonalej prímorskej atmosféry
  • myslite aj na deky v prípade chladnejších večerov
letná sezóna terasa v reštaurácii
foto: Canva

Doprajte refresh aj interiéru

V letných horúčavách je nevyhnutné prerobiť aj interiér tak, aby bol chladnejší. Stropné ventilátory, zeleň, vázy s kvetmi a správne vetranie urobia z vašich priestorov príjemné miesto. Mnohí hostia uprednostnia práve interiér pred letnou terasou, keď už majú dosť horúceho a nehybného vzduchu vonku.

Pripravte pre hostí sezónne menu

Letné menu môže byť príležitosťou pre reštauráciu predstaviť nové a kreatívne jedlá. Zákazníci ocenia zmenu a možnosť vyskúšať niečo nové. Počas teplých mesiacov majú hostia naviac tendenciu preferovať ľahšie a osviežujúce jedlá. Zaradenie šalátov, grilovaných pokrmov či jedál s prídavkom čerstvého ovocia a zeleniny určite nebude krokom vedľa.

Ponuka sezónneho letného menu môže reštaurácii poskytnúť konkurenčnú výhodu. Hostia často vyhľadávajú reštaurácie, ktoré prispôsobujú svoju ponuku aktuálnemu obdobiu a poskytujú jedinečný zážitok. Okrem toho tieto farebné lahôdky vyzerajú výborne na fotkách a sociálnych sieťach, čo je pre vás ďalšie veľké plus.

Ako spravovať sociálne siete reštaurácií? S týmito TIPMI to už pre vás nebude problém, ale zábava »

svieži letný šalát
foto: Canva

Letná sezóna je teda skvelou príležitosťou aj na zaradenie zmrzlinovej ponuky a osviežujúcich nápojov ako sú domáce limonády, ľadové čaje, koktaily či smoothies. Nielenže príjemne osviežia hostí, ale môžu tiež zvýšiť priemernú útratu na zákazníka. Stoja viac ako minerálka, no ľudia sú za osvieženie počas leta ochotní si priplatiť.

Spojte sa s lokálnymi výrobcami

V nadväznosti na predošlý bod by majitelia reštaurácií mohli zvážiť aj spoluprácu s lokálnymi dodávateľmi nápojov. Keď zaradíte do ponuky slovenskú kombuchu, fľaškované limonády či remeselné pivká, doslova vyhrajú obe strany. Vy môžete urobiť promo produktu a naopak, milovníci konkrétnych produktov k vám zavítajú práve možno preto, že budete mať v ponuke ich obľúbený letný nápoj.

Ako nalákať (zahraničných) turistov do reštaurácie

Turisti, či už domáci alebo zahraniční, tvoria nemalé percento ziskov reštaurácie v letnej sezóne. Do veľkej miery to, samozrejme, závisí od toho, na akom mieste sa podnik nachádza, no mať čo ponúknuť aj jednorazovým návštevníkom je pre váš podnik výhodou.

Zabezpečte, aby bola vaša reštaurácia viditeľná a ľahko dostupná aj v online priestore. Použite jasné a výrazné označenia, ktoré turisti môžu ľahko rozpoznať. Zvážte aj umiestnenie smerových tabúľ na frekventovaných turistických trasách (ak sa nachádzajú v blízkosti vašej reštaurácie).

letná sezóna turisti
foto: Canva

Tip: Povzbudzujte svojich zákazníkov, aby zanechávali pozitívne recenzie na Google, turistických portáloch a sociálnych sieťach. Dobré recenzie môžu výrazne zvýšiť dôveryhodnosť a atraktivitu vašej reštaurácie pre domácich aj zahraničných turistov.

Zvážte pridanie detského ihriska

Aj v tomto bode platí, že pokiaľ nejde vyslovene o adult friendly reštauráciu, mali by ste sa pokúsiť zatraktívniť ju aj pre rodiny s deťmi. Jedným z takýchto spôsobov je aj pridanie detského ihriska vybaveného preliezkami, trampolínami či stolíkmi na kreslenie pre introvertné deti. Rodičia často vyhľadávajú miesta, kde sa ich deti môžu bezpečne zabaviť, zatiaľ čo oni si môžu pokojne vychutnať jedlo.

Po celom Slovensku pre vás zbierame inšpiráciu aj na najlepšie reštaurácie vhodné pre rodiny s deťmi. Sledujte náš portál REŠTAURÁCIE PRE DETI, aby vám nič neuniklo »

Živá hudba a koncerty na oživenie

Reštaurácia s pravidelnými hudobnými podujatiami sa môže stať miestom stretnutí a spoločenských aktivít. Uvidíte, že ak budete pozývať hudobných hostí pravidelne, bude to viesť k vytvoreniu vernej komunity okolo podniku. Hostia sa budú do vašej reštaurácie vracať napríklad každý víkend. A nemusí to byť len letná sezóna. Možno sa vám to zapáči a rozhodnete sa robiť koncerty aj vo vnútri, a to počas celého roka.

zdroje: Theforkmanager.com, Aptito.com

zdieľať tento článok na:
FacebooktwitterlinkedinFacebooktwitterlinkedin
reklama