Kvízy v podnikoch – či už kaviarňach, reštauráciách alebo malých krčmičkách, naberajú z roka na rok na popularite. Tento kvalitne strávený čas s priateľmi je pozitívny nielen zo sociálneho hľadiska utužovania vzťahov, ale aj veľmi ekonomicky výhodný pre majiteľov podnikov. 

Staré dobré porekadlo hovorí, že vedomostí nikdy nie je dosť. Túžba po ich získavaní je najväčšia práve vtedy, ak máme motiváciu. Ňou môže byť večer strávený v spoločnosti priateľov na vedomostnom kvíze v bare či reštaurácii. Atraktívna spoločnosť oživená súťaživým  duchom získava čoraz viac na popularite.

Kvízy v podnikoch lákajú viac a viac ľudí

Pre náš portál sme vyspovedali kvízmajstra Ľuba Kocourka, ktorý sa kvízom v podnikoch venuje už od roku 2015, profesionálne od roku 2017. Ako vraví, je to pre neho stále nielen povolanie, ale aj veľká láska.

“Ľudia sa vždy radi stretávajú so svojimi priateľmi pri pive či čaji. Kvíz im môže dať len pridanú hodnotu,” odpovedá na otázku, prečo sú kvízy také populárne. Kvízovanie prirovnáva k hraniu šípok, biliardu alebo stolnému tenisu. “Človek sa môže veľmi veľa dozvedieť, potrápiť mozgové závity. Utužuje to partiu a veľkú rolu zohráva aj súťaživosť, ktorú má v sebe prirodzene každý z nás.” 

Kvízový večer na Lubokvíze

S kvízami začínal zo zvedavosti, ktorú má podľa vlastných slov v krvi. Prvé kvízy robil len pre priateľov a začal s nimi doma v Malackách (Parnas). “Neskôr sa pridala Senica (Positivo Café & Bar), Bratislava (Metropol), Nitra (Pečiatkáreň), Trnava (Cerveza) a od decembra aj jedna výnimočná slovenská obec, Moravský Svätý Ján.”

Nekonečne veľa dôvodov, pre ktoré sa oplatí “kvízovať” 

Pýtate sa, akú pridanú hodnotu má pre vás večer strávený pri vedomostnom kvíze? Nuž, dlhoročná tradícia pub quizov, ktoré originálne pochádzajú z oblasti Veľkej Británie, hovorí za všetko. Popularita hádania správnych otázok sa z ostrovného európskeho štátu rozšírila po celom starom kontinente a v posledných rokoch neobchádza ani Slovensko.

Nielenže si oprášite staré vedomosti a získate nové, podľa Ľuba Kocourka v sebe nesie každý kvízový večer aj dávku nostalgie. “Každý v tíme chce vytiahnuť do pléna čo najviac správnych odpovedí. Celý večer si spomínajú na filmy, ktoré dávno videli, piesne, ktoré počúvali mnoho ráz a možno s nimi majú spojené príjemné konotácie…”

Sama som už niekoľko rokov vernou fanúšičkou tohto kvízu, no keď sa mi naskytne príležitosť, neváham a skúšam s priateľmi obohatiť svoje vedomosti aj inde. Za seba môžem povedať, že kvíz (konkrétne Lubokvíz) je jeden z najsvetlejších okamihov týždňa, na ktorý sa vždy tešíme.

Kvízmajster Ľubo Kocourek v zápale práce

V období, keď sa nám najviac darilo, sme sa dokonca všetci z tímu venovali usilovnému samoštúdiu a výsledky na seba nenechali dlho čakať. Nechýbal nám skutočný zápal a nadšenie, ktoré nás doteraz neopustilo. Za seba preto kvízy rozhodne odporúčam všetkým, ktorí to ešte neskúsili.

Na kvízoch mám určite najradšej ľudí

Odpovedá kvízmajster na otázku, čo ho na jeho povolaní najviac baví a napĺňa. “Baví ma na nich všetko. To, že sú moje, že je to niečo, čo som si mohol od začiatku vymyslieť sám od pravidiel, cez štruktúru kôl, až po vyhlasovanie výsledkov. No najradšej zo všetkého mám ľudí. Ich nadšenie, reakcie, radosť.” Odmenou je pre neho spokojný výraz na tvári tých, ktorí si prišli zasúťažiť.

Ľubov kvíz prebieha v príjemnej a priateľskej atmosfére. Väčšinou súťaží od 5 do 10 tímov a každý z nich túži po prvenstve. Za popredné priečky udeľuje kvízmajster kvalifikačné body. Tie poctivo zapisuje do tabuľky a dvakrát ročne usporadúva celoslovenské kolo, takzvaný Masterkvíz.

“Môj kvíz ma sedem kôl, prestávky, fotografie, číselnú a určite aj hudobnú časť. Každý kvíz pripravujem poctivo, chodím s otvorenými očami, čerpám informácie a teším sa na reakcie ľudí. O tom, že akékoľvek pomôcky sú zakázané, snáď ani nemusím hovoriť.”

Výhody aj pre majiteľov

Aj čoraz viac majiteľov podnikov pochopilo, že kvízovanie je trendom, do ktorého sa oplatí zainvestovať. Veľakrát dokonca ani nejde o žiadnu investíciu, len o poskytnutie konkrétnych priestorov konkrétnemu kvízmajstrovi.

Jeden z kvízových večerov v Nitre

Z takejto obojstrannej (písanej či nepísanej) zmluvy plynie množstvo výhod pre obidve strany. “Nedovolím si generalizovať, ako veľmi je to výhodné pre podniky vo všeobecnosti. Odpoviem vám však otázkou – fungovalo by to, keby to výhodné nebolo?”

Každý návštevník kvízu, ktorý trvá priemerne dve hodiny, si v podniku niečo objedná. Alkoholické či nealkoholické nápoje či drobné snacky k príjemnému večeru akosi prirodzene patria a podporujú aj skupinové premýšľanie.

Nájdete ich takmer v každom meste

Počet kvízov naozaj rastie, takpovediac, zo dňa na deň. “Hráči, s ktorými som nadobudol príjemné vzťahy, mi občas hovoria, kde všade boli na kvíze či ako to tam prebiehalo. Aj zo sociálnych sietí mi je jasné, že kvízov na Slovensku stále pribúda.”

Z rastúceho počtu kvízov sa ale veľmi teší. Nepovažuje ich za konkurenciu a vraví, že zatiaľ nepociťuje, že by sa o miesto na “kvízovom” trhu musel s niekým biť. Práve naopak, občas zájde na konkurenčný kvíz aj on sám. Miluje výzvy, rád sa posúva vpred a učí sa nové veci.

Podľa jeho slov nie sú kvízy nijako výrazne ohraničené vekom a na svoje si príde každý milovník skupinovej zábavy. Podpora tímového ducha, posedenie v príjemnej spoločnosti a desiatky (možno až stovky) nových informácií sú jasným dôvodom, prečo sú v kvízy v podnikoch vo svete už dlhé desaťročia na popredných priečkach zmysluplne stráveného času s priateľmi.

Zdroj titulná fotografia: Wikimedia

Zdroj foto: Facebook, Ľubomír Kocourek



Vložiť komentár