Eatertainment je nový trend, ktorý mení pohľad na stolovanie v reštaurácii

1159
eatertainment
foto: Canva
Prihláste sa na odber článkov:
najnovšie články 1 x týždenne

Vložením e-mailovej adresy do poľa a potvrdením políčka prihlásiť sa udeľujete prevádzkovateľovi súhlas so spracovaním osobných údajov. Bližšie informácie, ako spracúvame vaše osobné údaje nájdete v sekcii Ochrana osobných údajov.
zdieľať tento článok na:
FacebooktwitterpinterestlinkedinFacebooktwitterpinterestlinkedin

Jedlo bude v podnikoch vždy na prvom mieste. Generácia dnešných hostí však pri výbere reštaurácie už vopred premýšľa nad tým, akú bude mať pre nich čas strávený v reštaurácii pridanú hodnotu. Preto sa čoraz populárnejším stáva trend takzvaného eatertainment-u.

Ako už z anglického názvu vyplýva, ide o jedlo spojené s nejakou zábavnou činnosťou. Samotný koncept nie je žiadnou novinkou – do reštaurácii odjakživa patrila zábava vo forme živej hudby či vystúpení. Od začiatku tohto storočia však zábavné aktivity pri jedle naberajú na svojej variabilite a stávajú sa jedným z hlavných bodov večera.

Prečo je eatertainment tak lákavý?

Existuje na to hneď niekoľko dôvodov. Aktivity v podniku predstavujú niečo nové, neopozerané, čo láka hostí. V kombinácii s vynikajúcim jedlom (na ktoré sú už hostia vo vašom podniku zvyknutí) vytvoríte dokonalý priestor na celý večer, počas ktorého sa ľudia budú cítiť príjemne a budú mať tendenciu sa vrátiť.

Prostredie, kde sa dá zabávať sa automaticky rovná prostrediu, kde sa ľudia smejú, rozprávajú a cítia sa dobre. Je vizuálne aj pocitovo atraktívne, vaši zákazníci sa cítia dobre a verte či nie, o tomto zážitku určite povedia aj svojim blízkym a známy či kolegom. Naviac majú hostia dôvod zostať u vás o čosi dlhšie, čo automaticky vedie k zvýšenej konzumácii jedál, dezertov a nápojov. To je, koniec koncov, presne to, čo chce každý majiteľ podniku dosiahnuť.

Mladí ako cieľová skupina budúcnosti

reklama

Mladí ľudia, ktorí sa dnes pohybujú vo veku okolo 30 rokov, uprednostňujú zážitky pred produktmi. V realite to znamená, že sú ochotní zaplatiť viac za jedlo, ak k nemu dostanú aj pridanú hodnotu a naviac sa vrátia zase. Tento zážitok ich obohatí viac ako fyzické majetky, ktoré by si za utratené peniaze mohli kúpiť. S mladšími vekovými kategóriami podľa prieskumov táto tendencia dokonca stúpa.

V prípade generácie Z (narodení po roku 1996) už dokonca hovoríme o skupine spotrebiteľov, pre ktorých je potrebné vytvoriť zdieľateľný zážitok. To znamená vytvoriť vo svojom podniku atmosféru, ktorú sa oplatí zachytiť a zdieľať s ďalšími ľuďmi na svojich sociálnych sieťach. V skratke povedané – dnešní mladí spotrebitelia (a ich nástupcovia ešte viac) patria do veľkej miery k ľuďom, ktorí bezcieľne míňanie prvých zarobených peňazí v nočných kluboch vymenili za kvalitné jedlo a príjemné zážitky. Ak odrazíte tento trend aj vo svojom podniku, úspech bude zaručený. Pozrite si napríklad nasledujúce výsledky prieskumu The New Nightlife Report:

eatertainment

Tipy na cenovo dostupný a lákavý eatertainment? Sú všade okolo vás

Aj keď si pod týmto pojmom možno predstavujete niečo zložité alebo finančne náročné, opak je pravdou. Občas stačí zapojiť trochu fantázie a potiahnuť za nitky kontaktov a aj z vášho podniku sa môže stať ešte príjemnejšie, lákavé miesto spojené s týmto trendom.

Nikto od vás nežiada, aby ste luxusný podnik premenili na miesto, kde budú ľudia hrať hazardné hry. Aj tu treba s formou zábavy zachádzať opatrne a vopred si dobre premyslieť, aký druh zábavy by vaši hostia najviac ocenili. Pozrite sa s nami na niekoľko lákadiel, ktoré sú cenovo dostupné a naviac veľmi efektné.

  • zakúpte do svojho podniku voľne dostupné spoločenské hry pre všetkých hostí;
  • jednoduchá úprava sedenia a pridane dlhších lavíc zabezpečí, že sa u vás pohodlne usadí aj väčšia skupina zákazníkov;
  • filmové večery azda nikdy nevyjdú z módy, preto ak máte jednu bielu stenu naviac, neváhajte!
  • živá hudba očarí a príjemne podčiarkne atmosféru aj v tých najelegantnejších reštauráciách;
  • vedomostné kvízy sa stále tešia veľkej popularite a patria k obľúbenej zábave mileniálov a generácie Z;
  • jazykové kaviarne prilákajú aj zahraničných hostí, nebojte sa tento koncept vyskúšať;
  • cestovateľské prednášky uspokoja túžbu zákazníkov po niečom novom a prilákajú aj hostí, ktorí by k vám možno inak nezavítali.

zdroje: Modernrestaurantmanagement.com, Restaurantbusinessonline.com

sledujte nás na sociálnych sieťach:
FacebookpinterestlinkedinyoutubeinstagramFacebookpinterestlinkedinyoutubeinstagram

zdieľať tento článok na:
FacebooktwitterpinterestlinkedinFacebooktwitterpinterestlinkedin
reklama: