Quinea recept
zdieľať tento článok na:
FacebooktwitterlinkedinFacebooktwitterlinkedin

Máte chuť na niečo ľahké a svieže? Skúste šalát s quinoou. Táto superpotravina je plná živín, skvelo chutí a ešte vás zasýti. Ako na prípravu quinoy?

Quinoa je dnes veľmi populárnou a obľúbenou potravinou. Nielen vďaka obsahu množstva minerálnych látok a vitamínov ako je vápnik horčík, železo, zinok, vitamíny skupiny B, vitamín C a E alebo betakarotén. Je veľmi zdravá a ideálna aj v prípade, že si chcete udržať štíhlu líniu alebo schudnúť do plaviek. Varí sa pritom veľmi jednoducho.

Ako sa varí quinoa?

Quinou varte podobne ako ryžu – na jeden diel quinoy dajte 2 diely vody. Hrniec dajte na plynový sporák, alebo elektrický, quinou osoľte a nechajte variť zhruba 15 minút alebo pokiaľ sa voda nevsiakne. Dôležité je quinou pred varením na 5 až 10 minút namočiť do studenej vody. 

Plameň plynového sporáka regulujte – akonáhle sa voda začne variť znížte plameň na minimum. Predídete tak tomu, že sa vám quinoa bude pripaľovať, alebo sa voda rýchlo vyparí.

Dodajte quinoy lepšiu chuť

Aby mala quinoa lepšiu chuť, použite namiesto vody vývar. Ak v obchode narazíte na rôzne druhy quinoy, pokojne si zoberte ktorý koľvek z nich. Všetky sa varia rovnakým spôsobom. Líšia sa len v niekoľkých vlastnostiach.

  • Biela quinoa je najbežnějšie a má jemne maslovú chuť.
  • Červená quinoa je viac chrumkavejšia a chutí po orechoch a ovocí.
  • Čierna quinoa má najvýraznejšiu chuť a skvelé antioxidačné účinky.

Ako quinou použiť?

Použitie quinoy v jedle je veľmi rozmanité. Pridajte do zeleninových šalátov, podávajte ju ako prílohu k mäsu alebo rybe, alebo z nej pripravte sladkú kašu na raňajky. Uvariť quinou je možné aj na spôsob polenty. 

Vedeli ste, že quinou chce použiť aj vesmírna agentúra NASA ako potravinu vhodnú na dlhé cesty a pestovanie v uzavretých priestoroch. Vďaka svojím vlastnostiam je quinoa ideálna pre potreby vesmírnych letov a výživu kozmonautov.

Ľahký letný šalát s quinoou

Spojenie quinoy v šalátoch je vynikajúci spôsob podávania. Na príprave nie je nič ťažké. Vegetariáni môžu do receptu použiť halloumi syr, ktorý hravo nahradí mäso. 

Čo budete potrebovať?

  • 100 g quinoy podľa vášho výberu
  • 250 g halloumi syra (alebo mäsa)
  • 2 broskyne
  • 20 g rozpusteného masla
  • rukolu
  • balsamico alebo med
  • šťavu z polovice citróna

Postup prípravy je veľmi jednoduchý:

Quinou uvarte a sceďte. Broskyne zbavte kôstok a nakrájajte na mesiačiky. Halloumi syr osušte a nakrájajte na plátky alebo kostičky, ktoré opečiete na grile alebo grilovacej panvici. Broskyne potrite maslom a grilujte spolu so syrom asi 3 až 5 minút z každej strany. V mise si medzitým zmiešajte quinou s rukolou a pokvapkajte balsamicom alebo medom. Nakoniec navrch pridajte halloumi a broskyne . Dochuťte soľou a korením a citrónovou šťavou a môžete podávať.

Verte, že s týmto šalátom zažiarite na každej grilovačke alebo romantickej večeri.

Zdroj úvodnej fotografie: Unsplash.com

zdieľať tento článok na:
FacebooktwitterlinkedinFacebooktwitterlinkedin

sledujte nás na:

FacebooklinkedininstagramFacebooklinkedininstagram