Aktualizované otváracie hodiny, poloha na Google Maps či správne kľúčové slová: Ako robiť marketing pre reštauráciu?

333
marketing pre reštauráciu

Premýšľali ste nad tým, ako robiť marketing pre reštauráciu efektívne a tak, aby mal pre váš podnik skutočnú pridanú hodnotu? Digitálny marketing a správne online nastavenia majú dnes vo svete pozoruhodne dôležité miesto, ktoré by nemali podceniť ani tie najmenšie reštaurácie a kaviarne.

Marketing je pre reštauráciu kľúčovým faktorom najmä pri získavaní nových zákazníkov. Netreba však zabúdať ani na tých, ktorí k vám zavítajú pravidelne. Prečítajte si niekoľko esenciálnych bodov, ktoré by mala dodržiavať každá reštaurácia v online priestore, aby zvýšila svoju dohľadateľnosť a šance na lepšie zacielenie zákazníkov.

Optimalizovaná webstránka je krok číslo 1

Dbajte na to, aby bola vaše webstránka pre vás rovnako dôležitá ako poriadok v reštaurácii či samotné jedlo. Pokiaľ je o ňu dobre postarané – je optimalizovaná po všetkých smeroch a vyzerá pekne aj na pohľad, máte vyhraté. Ako však urobiť správne tento krok?

Najväčším prínosom pre váš reštauračný web bude správne SEO nastavenie všetkého, čo na stránku publikujete. Každý text by mal obsahovať precízne zvolené kľúčové slová, vďaka ktorým vás zákazníci nájdu. Tieto slová by mali byť v nadpise (prípadne názve celej kategórie), v samotnom textovom obsahu aj v podnadpisoch.


ODPORÚČAME VÁM:

Ste zákazník reštaurácií?
Pozrite si denné menu v okolí. Ste majiteľ alebo manažér reštaurácie?
Pridajte sa na portál Menučka
a uverejňujte tu Vaše menu.
Priama registrácia tu.

Text na stránke by mal byť vizuálne pekne členený, obsahovať nadpisy (H1), podnadpisy (H2) s kľúčovými slovami aj v metapopise (metapopis = krátky chytľavý popis, ktorý sa objavuje pri Google vyhľadávaní) a popise fotografií. V ideálnom prípade by texty mali na seba nadväzovať, byť bez gramatických a štylistických chýb a pre správnu optimalizáciu by mal web pomocou hypertextových odkazov prenášať používateľa aj na iné webové stránky (v tomto prípade napríklad sociálne siete vášho podniku).

So správnym SEO nastavením vám intuitívne pomôže aj samotný WordPress (prípadne iná platforma na tvorbu webových stránok), ktorý má v sebe zabudované odporúčania a rady pre tvorcu obsahu. Farebný semafor vám napovie, či máte vety v texte príliš dlhé, či odseky potrebujú predeliť podnadpisom alebo či text potrebuje viac fotografií alebo hypertextových linkov.

SEO (Search Engine Optimization) znamená optimalizáciu pre vyhľadávače. V podstate to znamená správnu technickú konfiguráciu webovej stránky, relevantnosti a čitateľnosti jej obsahu a používania fotografií či hypertextových odkazov tak, aby bola stránka vyhľadávačmi hodnotená ako kvalitná a prehľadná. 
marketing pre reštauráciu
foto: Canva

Dajte si záležať na fotografiách

Optimalizovaná webstránka pre skvelý marketing pre reštauráciu sama o sebe stačiť nebude. Na webe musíte ako svoju prezentáciu použiť aj fotografie. V ideálnom prípade si dáte skutočne záležať na tom, aby ste vybrali skúseného fotografa / kameramana, ktorý pre vás pripraví set fotografií alebo prezentačných videí vášho (krásne naservírovaného) jedla.

Tieto potom môžete používať na webe, ale aj na sociálnych sieťach, kde ich budete striedať s aktuálnymi fotografiami z kuchyne a reštauračných podujatí. Nebojte sa pri fotografiách inšpirovať aj väčšími podnikmi, ktoré si nechávajú stratégiu vypracovať od marketingových odborníkov. Vaše produkty budú vyzerať v konečnom dôsledku inak, ale inšpiráciu na kombinácie farieb alebo jedla na tanieri či krásneho servírovania môžete nabrať aj v online priestore.

Nebojte sa do toho ísť sami – ak momentálne nemáte budget na profesionálneho fotografa, môžete sa do toho pustiť aj vy alebo niekto šikovný z vášho tímu. Aj telefóny dnes dokážu urobiť zaostrené fotografie s krásnymi farbami. S ich úpravou vám následne pomôžu aplikácie, ktoré si môžete zadarmo stiahnuť do vášho mobilného zariadenia. K obľúbeným pomocníkom na úpravu fotografií a vytváranie jednoduchých grafík patria napríklad Snapseed, PhotoDirector, Pixlr a v neposlednom rade Canva (na telefóne aj v počítači). Veľmi ľahko sa ovládajú a vďaka intuitívnemu ovládaniu vám budú pomáhať s vytváraním esteticky krajších obrázkov na dennej báze.

Intuitívne fungujú aj aplikácie sociálnych sietí. Pomocou Instagramu napríklad jednoducho vytvoríte a zostriháte krátke video reels. Vynikajúco poslúžia napríklad na prezentáciu vašich priestorov, ako spomienka alebo pozvánka na gastro podujatie. Do povedomia sledovateľov môžu ľahko dostať vaše nové menu alebo elegantný servis a výzdobu, správne zvolené hashtagy zase zabezpečia, že sa dostanú vaše reels k širšiemu počtu potenciálnych zákazníkov.

Google je skvelý pomocník

V nadväznosti na SEO optimalizáciu pokračujeme nastaveniami úzko prepojenými s Google. Okrem samotného vyhľadávania vášho webu a prípadných blogových článkov (napríklad o úspešných husacích a kačacích hodoch a podobne) by ste mali využiť vo svoj prospech všetky nastavenia, čo ponúka.

Medzi najdôležitejšie patria správna poloha na Google Maps a aktualizované otváracie hodiny. Keď zadá zákazník do Google názov vašej reštaurácie (nehovoriac o tom, že by mal byť originálny a zapamätateľný), mal by sa na jeden klik dostať k všetkým potrebným informáciám. Pri vyhľadávaní by mal na pravej strane uvidieť názov podniku, hodnotenie od zákazníkov, preklik na webovú stránku a Google Maps, ako aj správne otváracie hodiny. Ako príklad sme vybrali reštauráciu Terra Mate v Trenčíne:

marketing pre reštauráciu
foto: Google search

So SEO aj Google vyhľadávaním vám pomôže aj to, ak sa stanete naším klientom na portáli Menucka.sk. Pomocou preklikov na gastro- a vyhľadávajúcich portáloch bude aj vaša pôvodná stránka vo vyhľadávaní na vyšších pozíciách. Existuje vyššia šanca, že budete viditeľní a ľudia, ktorí hľadajú jedlá vo vašej ponuke sa vďaka profilu u nás dostanú k tomu správnemu zdroju.

Nielen že budú v online priestore zduplikované informácie, hypertextové linky a fotografie vašej reštaurácie, urobíme maximum aj z marketingového hľadiska. Okrem toho vieme našim klientom poskytnúť články o ich koncepte, zdieľanie na sociálnych sieťach, zahrnutie vo výberových článkoch či rozhovory s kuchármi a manažérmi. Tie následne zdieľame aj na našich sociálnych sieťach, kde ďalej označujeme našich klientov.

marketing pre reštauráciu
Ukážka profilu klientskej reštaurácie Štefánka by Pulitzer na portáli Menucka.sk.

Čítajte a reagujte na recenzie

Ako vy, tak aj zákazníci ocenia spätnú väzbu. Mali by ste si vždy vyhradiť čas na to, aby ste svojich zákazníkov videli a počuli. A to nezahŕňa len priamu spätnú väzbu či pochvalu šéfkuchárovi v reštaurácii, ale predovšetkým čítanie a reagovanie na komentáre v online priestore.

Zákazníci dávajú recenzie a fotografie na Google či sociálnych sieťach. Láka ich hodnotiť podnik hviezdičkami, pridávať palce hore, fotografie alebo sa napríklad posťažovať na studený vývar. Správny marketing pre reštauráciu znamená aj čítanie týchto hodnotení a, pokiaľ vám to čas alebo platforma dovoľujú, aj odpovedanie na ne. Často zákazníka poteší ospravedlnenie alebo vyjadrenie úprimnej ľútosti nad nepodareným pokrmom. V dôsledku toho je vám ochotný odpustiť aj drobné chybičky. Nehovoriac o pozitívnych komentároch, ktoré zase potešia vás a tiež by nemali zostať bez reakcie.

Skúste niečo naviac

Urobiť viac, než sa očakáva, je vždy dobrý nápad. Pripravte si pre svojich zákazníkov v online oznamy, špeciálne zľavové kódy, akcie 2+1 zadarmo alebo zbieranie bodov na vernostnú kartičku. Ľudia milujú zľavy a špeciálne akcie, ku ktorým patria aj špeciálne menu či limitované edície vianočných škatuliek pečiva. Čokoľvek naviac sa počíta.

Ak nie teraz, minimálne do budúcna by ste mali zvážiť aj možnosť objednávania jedla online formou priamo na vašej stránke alebo prostredníctvom aplikácií, ktoré zhromažďujú viac podnikov naraz. To je ale debata na samostatný článok. :)

Stručne povedané, digitálny marketing je chrbtovou kosťou reštauračného biznisu. Ak teda chcete obstáť v tomto vysokokonkurenčnom odvetví, urobte z online marketingu svojho najlepšieho priateľa. Ak chcete skutočne uspieť, investujte svoj čas a zdroje do stratégií digitálneho marketingu, ktoré vám môžu pomôcť získať viac objednávok.

zdroj titulná fotografia: Canva

zdieľať tento článok na:
FacebooktwitterlinkedinFacebooktwitterlinkedin
Sledujte nás na Facebooku