Vybrať meno pre reštauráciu je často nielen zdĺhavý, ale aj veľmi zodpovedný proces. Meno musí zaujať, musí byť prirodzené, reflektovať, čo reštaurácia prezentuje… Pozrite sa s nami, aký postup zvoliť ešte predtým, než sa do toho pustíte. 

Meno pre reštauráciu nie je ani zďaleka len estetickou záležitosťou. Volí sa na celý život, musí byť preto ľahko zapamätateľné, príjemné, v lepšom prípade aj vtipné a s pointou. Okrem iného patrí k najdôležitejším faktorom pri výbere názvu dodržiavanie legálnych právnych predpisov.

meno pre reštauráciu

Zabudnite na rovnaké či podobné meno

Nech sa vám meno domácej či zahraničnej reštaurácie akokoľvek páči, zabudnite na to, že by ste ho okopírovali! Pravidlá v tomto hovoria celkom jasne – nie je to legálne povolené, pokiaľ si neotvárate franšízovú prevádzku. Môže sa vám totiž celkom ľahko stať, že budete nútení zmeniť zaužívané meno podniku aj po niekoľkých rokoch. Takéto prípady nie sú v zahraničí ničím výnimočným.

Ako problém sa v tomto prípade ukazujú, paradoxne, sociálne médiá, ktoré by mali byť najľahšou formou marketingu. Tu však jednoducho natrafíte na reštauráciu s rovnakým názvom, ktorá môže ležať aj na druhej strane sveta a vy viete, že to nie je v poriadku. Zákazníci by boli zmätení a majitelia spomínanej reštaurácie by vás mohli v niektorých prípadoch žalovať.

Dopracujte sa k dokonalosti

Voľba nemusíte byť od začiatku jasná, hoci si to myslíte. Zahraniční experti radia napísať si zoznam 100 až 125 rôznych mien, skratiek či jednoduchých nápadov, ktoré vám napadnú pri predstave pripravovaného konceptu. Následne je vhodné ich prekonzultovať s viacerými odborníkmi, ako aj laickou verejnosťou, a dopracovať sa k počtu 10 – 20 najlepších.

meno pre reštauráciu

Tieto musia zodpovedať vopred určeným kritériám, ktoré chcete názvom prevádzky dosiahnuť. Zo zúženého listu vyberajú tie najlepšie povolaní profesionáli, teda vaši najbližší kolegovia, ktorí sú s konceptom najužšie oboznámení.

Vtedy nastupuje právna stránka a vy začínate zisťovať, či už podobný názov niekde vo svete neexistuje. Vďaka moderným technológiám sa však dá dnes zistiť aj to, či reštaurácia plánuje franchising mimo svojho štátu a či by v budúcnosti mohlo dôjsť ku konfliktu záujmov. Dávajte si preto pozor na to, aby ste sa príliš nezamilovali do jedného mena. Je možné, že bude rovnaké alebo podobné, ako ma reštaurácia v blízkosti, a vy ho nebudete môcť použiť.

Inšpirácia zo sveta? Dobrý nápad

Nie vždy sa dá k názvu podniku dopracovať len pomocou overených marketingových postupov. Občas sa treba riadiť srdcom, no na škodu nie je ani čerpať inšpiráciu v zahraničných podnikoch (nie kopírovať názvy). Ich kreatívni majitelia sa dokážu pohrať s názvami svojich reštaurácií veľmi vtipne a nadčasovo.

Je pravda, že napríklad angličtina je jazyk, s ktorým sa dá hrať a maznať o trochu viac ako slovenčinou, no netreba vešať hlavu. Aj v našej rodnej reči sa dá nájsť veľa viacvýznamových slov, ktoré dodajú názvu šmrnc a vtip. Takéto jedno čo viacslovné názvy si zákazníci oveľa ľahšie zapamätajú a skvelá reklama je na svete.

Ako príklad možno uviesť niekoľko desiatok názvov, ktoré aj v slovenčine znejú vtipne a nápadito. Človek sa minimálne pousmeje, keď prechádza okolo podnikov s názvami ako Žil Verne, Jabojrout (čítaj Žabožrút), Jedna báseň, Žufaňa či Lárom fárom. Nezaostávajú ani reštaurácie Srdcovka, Estévečka, Veselé baby, Naše bistro či Klasika… Všetky tieto menované podniky sú jasným znakom, že nevyčerpateľná studnica inšpirácie mien sa nachádza aj v našej krásnej ľubozvučnej reči. Nech sa páči, môžete začať premýšľať!

Zdroje: upserve.com

Zdroj foto: shutterstock.com, pxhere.com, pixabay.com

Pozývame vás na tieto akcie, kde budeme aj my. Radi sa s vami stretneme :)

Vložiť komentár