Samozrejme, vždy je v centre záujmu hostí hlavne chutné a kvalitné jedlo. Ak však môžete ponúknuť aj niečo naviac, môže to byť pre vás len výhodou. 

Dobré jedlo (a dobrý kuchár) sú totiž len polovica vašej výhry. Reštaurácia je považovaná za celkový komplex, ktorý sa určitým imidžom prezentuje aj navonok. Práve na ňom treba zapracovať. Urobiť dojem a zanechať ho na čo najdlhšiu dobu.

Zážitok z reštaurácie už dávno nie je len o chutí, hoci tá stále predstavuje primárnu záležitosť. Predstavíme vám štyri okruhy krokov, ktoré môžete podniknúť, aby ste pozitívne pocity zákazníkov dostali na ešte vyššiu úroveň.

Farby, dekorácie, interiér

Farby sú vec, ktorú doslova cítime a intuitívne vnímame aj bez toho, aby sme sa na ňu vyslovene sústredili. Najčastejšie používanou farbou v reštauračnom priemysle je jednoznačne červená, ktorá je považovaná za farbu povzbudzujúcu chuť do jedla. Nemusí to byť ale vždy najsprávnejšia voľba. Môže pôsobiť vulgárne a príliš prvoplánovo.

zlepšenie reštaurácie: Útulný interiér je polovicou úspechu
Útulný interiér je polovicou úspechu

Vhodnou alternatívou je napríklad zelená, farba relaxácie a prírody. Svetlé farby opticky zväčšia priestor reštaurácie, tmavé zas navodia dojem intimity. Interiéroví dizajnéri by sa pri plánoch reštaurácií mali vyhýbať modrým a fialovým odtieňom, ktoré evokujú pocit chladu a znižujú chuť do jedla. Nevhodná je aj žltá, ktorá v mnohých prípadoch pôsobí iritujúcim dojmom. Zabudnúť netreba ani na drobné, no nápadité a premyslené dekorácie, ktoré dodajú interiéru nádych jedinečnosti.

Dizajn vášho menu je dôležitý

Zákazník strávi prezeraním vášho menu približne 109 sekúnd. Preto ak chcete zaujať, musí byť menu prehľadné, dizajnovo zaujímavé, ľahko čitateľné a musí jasne komunikovať vašu značku.

Miesto, na ktoré sa zákazník najprv (a najdlhšie) pozerá, je pravý horný roh. Na tomto mieste môžete umiestniť napríklad špecialitu šéfkuchára či jedlo typické pre váš podnik. Dajte ale si pozor na to, aby ste to s dekorovaním jedálneho lístka neprehnali. I tu platí staré známe „všetkého veľa škodí“, preto stavte skôr na grafickú jednoduchosť a zdôraznite len elementy, na ktoré chcete skutočne upriamiť pozornosť zákazníka.

„Zákazník strávi prezeraním vášho menu približne 109 sekúnd.“

Ako nevhodné a predaj znižujúce sa javia nasledujúce elementy: fotografie, ilustračné obrázky, dlhé a obsiahle, takmer konverzačné popisy a klišé slová typu „tradičný“, „domáci“ a podobne. To všetko môže prekvapivo znížiť predaj jedál z vami vytvoreného jedálneho lístka až o 30 %.

Technológie hrajú vo váš prospech

Datuje sa rok 2018, takmer 2019, a technológie sú neoddeliteľnou súčasťou nášho života. Je preto viac ako výhodné využiť ich vo svoj prospech. Očariť zákazníka neočakávanými drobnosťami, ktoré si do budúcna zapamätá a príde zas.

Objednávanie jedla cez malé obrazovky zabudované do stola, automatické stíšenie svetla či hudby podľa priania zákazníka, vlastná reštauračná aplikácia. Existuje nespočetné množstvo drobných technologických a premyslených vylepšení, ktoré môže manažment reštaurácie využiť na zlepšenie poskytovaných služieb.

zlepšenie reštaurácie: Menu by malo byť čo najprehľadnejšie
Menu by malo byť čo najprehľadnejšie

Trendom je aj online objednávanie jedla priamo do domu. Spokojnosť a pohodlie zákazníka sú na prvom mieste, doba je rýchla a človek niekedy dostane chuť najesť sa v pohodlí domova. Služba donášky je veľkým plusom a mnoho zákazníkov ju uvádza ako vítanú a veľmi využívanú.

Sústreďte sa na marketing

V náväznosti na moderné technológie nesmieme zabudnúť na štvrtý, možno najdôležitejší bod zo všetkých. Sociálne siete a ich manažment sú v dnešnej dobe nevyhnutnosťou aj pre reštaurácie. Mali by byť na prvom mieste v marketingovom pláne akéhokoľvek podniku.

„Sociálne siete a ich manažment sú v dnešnej dobe nevyhnutnosťou aj pre reštaurácie.“

Existuje nekonečné množstvo spôsobov, ako využiť platformy sociálnych sietí. Tie sa môžu stať „najlepším priateľom“ reštaurácie vďaka súťažiam, anketám a inými interaktívnymi spôsobmi zapájania sa do fungovania reštaurácie, čo ľudia milujú.

Pekné fotografie sú lákadlom, zaujímavé a kreatívne popisy dokážu rovnako zaujať. Sociálne siete sú tým pravým, čo vám pomôže do poslednej bodky vyprofilovať imidž vašej reštaurácie. Okrem toho fungujú weby, ktoré pomáhajú s vytváraním povedomia o vašej reštaurácii. Ako príklad možno uviesť aj portál Menučka.sk, na ktorom môžu reštaurácie uverejňovať svoje obedové menu a tak informovať svojich stálych i nových zákazníkov o tom, čo práve ponúkajú. Tento portál a aplikácia ponúkajú okrem iného filtre, ktoré sprehľadnia váš výber aj vtedy, keď držíte špeciálnu diétu alebo hľadáte vhodné miesto na pracovný obed a nájdu vám všetky vhodné reštaurácie, zoradené podľa vzdialenosti od vašej aktuálne polohy.

Zdroj: upserve.com

Zdroj foto: shutterstock.com, pxhere.com, pixabay.com

Pozývame vás na tieto akcie, kde budeme aj my. Radi sa s vami stretneme :)

Vložiť komentár