Eatertainment je nový trend, ktorý mení pohľad na stolovanie v reštaurácii

829
eatertainment
foto: Canva

Jedlo bude v podnikoch vždy na prvom mieste. Generácia dnešných hostí však pri výbere reštaurácie už vopred premýšľa nad tým, akú bude mať pre nich čas strávený v reštaurácii pridanú hodnotu. Preto sa čoraz populárnejším stáva trend takzvaného eatertainment-u.

Ako už z anglického názvu vyplýva, ide o jedlo spojené s nejakou zábavnou činnosťou. Samotný koncept nie je žiadnou novinkou – do reštaurácii odjakživa patrila zábava vo forme živej hudby či vystúpení. Od začiatku tohto storočia však zábavné aktivity pri jedle naberajú na svojej variabilite a stávajú sa jedným z hlavných bodov večera.

Prečo je eatertainment tak lákavý?

Existuje na to hneď niekoľko dôvodov. Aktivity v podniku predstavujú niečo nové, neopozerané, čo láka hostí. V kombinácii s vynikajúcim jedlom (na ktoré sú už hostia vo vašom podniku zvyknutí) vytvoríte dokonalý priestor na celý večer, počas ktorého sa ľudia budú cítiť príjemne a budú mať tendenciu sa vrátiť.

Prostredie, kde sa dá zabávať sa automaticky rovná prostrediu, kde sa ľudia smejú, rozprávajú a cítia sa dobre. Je vizuálne aj pocitovo atraktívne, vaši zákazníci sa cítia dobre a verte či nie, o tomto zážitku určite povedia aj svojim blízkym a známy či kolegom. Naviac majú hostia dôvod zostať u vás o čosi dlhšie, čo automaticky vedie k zvýšenej konzumácii jedál, dezertov a nápojov. To je, koniec koncov, presne to, čo chce každý majiteľ podniku dosiahnuť.

Mladí ako cieľová skupina budúcnosti

Mladí ľudia, ktorí sa dnes pohybujú vo veku okolo 30 rokov, uprednostňujú zážitky pred produktmi. V realite to znamená, že sú ochotní zaplatiť viac za jedlo, ak k nemu dostanú aj pridanú hodnotu a naviac sa vrátia zase. Tento zážitok ich obohatí viac ako fyzické majetky, ktoré by si za utratené peniaze mohli kúpiť. S mladšími vekovými kategóriami podľa prieskumov táto tendencia dokonca stúpa.

V prípade generácie Z (narodení po roku 1996) už dokonca hovoríme o skupine spotrebiteľov, pre ktorých je potrebné vytvoriť zdieľateľný zážitok. To znamená vytvoriť vo svojom podniku atmosféru, ktorú sa oplatí zachytiť a zdieľať s ďalšími ľuďmi na svojich sociálnych sieťach. V skratke povedané – dnešní mladí spotrebitelia (a ich nástupcovia ešte viac) patria do veľkej miery k ľuďom, ktorí bezcieľne míňanie prvých zarobených peňazí v nočných kluboch vymenili za kvalitné jedlo a príjemné zážitky. Ak odrazíte tento trend aj vo svojom podniku, úspech bude zaručený. Pozrite si napríklad nasledujúce výsledky prieskumu The New Nightlife Report:

eatertainment

Tipy na cenovo dostupný a lákavý eatertainment? Sú všade okolo vás

Aj keď si pod týmto pojmom možno predstavujete niečo zložité alebo finančne náročné, opak je pravdou. Občas stačí zapojiť trochu fantázie a potiahnuť za nitky kontaktov a aj z vášho podniku sa môže stať ešte príjemnejšie, lákavé miesto spojené s týmto trendom.

Nikto od vás nežiada, aby ste luxusný podnik premenili na miesto, kde budú ľudia hrať hazardné hry. Aj tu treba s formou zábavy zachádzať opatrne a vopred si dobre premyslieť, aký druh zábavy by vaši hostia najviac ocenili. Pozrite sa s nami na niekoľko lákadiel, ktoré sú cenovo dostupné a naviac veľmi efektné.

  • zakúpte do svojho podniku voľne dostupné spoločenské hry pre všetkých hostí;
  • jednoduchá úprava sedenia a pridane dlhších lavíc zabezpečí, že sa u vás pohodlne usadí aj väčšia skupina zákazníkov;
  • filmové večery azda nikdy nevyjdú z módy, preto ak máte jednu bielu stenu naviac, neváhajte!
  • živá hudba očarí a príjemne podčiarkne atmosféru aj v tých najelegantnejších reštauráciách;
  • vedomostné kvízy sa stále tešia veľkej popularite a patria k obľúbenej zábave mileniálov a generácie Z;
  • jazykové kaviarne prilákajú aj zahraničných hostí, nebojte sa tento koncept vyskúšať;
  • cestovateľské prednášky uspokoja túžbu zákazníkov po niečom novom a prilákajú aj hostí, ktorí by k vám možno inak nezavítali.

zdroje: Modernrestaurantmanagement.com, Restaurantbusinessonline.com

zdieľať tento článok na:
FacebooktwitterlinkedinFacebooktwitterlinkedin
referencie