8 originálnych tipov, čo predávať take away. Zn.: Skoro bez práce

7179

Zabudnite na tégliky s ľadovou drťou alebo mastné langoše, aj jedlo take away sa dá robiť na dobrej úrovni, porovnateľnej s úrovňou menu. S výnimkou, že vďaka tejto ponuke vám odpadá starosť s obsluhou a sedením. Túto sezónu sa môžete blysnúť vďaka niekoľkým originálnym tipom, vďaka ktorým síce hostí vyženiete z vašej prevádzky, ale zároveň sa vďaka práve tejto ponuke budú vracať.

Stále trvajúce príjemné teplé dni priamo vyzývajú k predaju formou take away, kedy si zákazníci zoberú jedlo alebo pitie so sebou do parku, na výlet alebo k vode. Navyše, pokiaľ máte prevádzku s nie veľkým priestorom na sedenie, predaj take away tento problém ľahko vyrieši. Nehovoriac o tom, že prípadné zriadenie terasy znamená okrem iného i ďalšie pomocné sily, čo v prípade predaja „so sebou“ prakticky nemusíte riešiť. Akou ponukou môžete teda originálne rozšíriť svoje klasické menu? Pre majiteľov prevádzok prinášame odporúčania magazínu Storyous.com.

Domáca limonáda

Domáca limonáda v súčasnosti patrí do kategórie must have, jednoducho ju musíte mať v ponuke. Tu by sme mohli tento odstavec ukončiť, ale ešte musíme dodať, že vlastné limonády ocenia nielen zákazníci ale predovšetkým váš rozpočet. S minimálnymi nákladmi pripravíte citronádu, zázvorovú limonádu i ľadový čaj. A možnosť kúpy so sebou ocení v teplých dňoch i zákazník, ktorý sa pôvodne ani neplánoval u vás zastaviť.

Ovocné tégliky

Ak ste niekedy boli v Barcelone na trhovisku La Bouquiera Mercat, tak si okrem pultov plných španielskych špecialít a čerstvých rýb iste spomeniete i na farebné tégliky plné ovocia. Práve po tých veľmi často siahajú turisti, ktorí hľadajú rôzne spôsoby, ako sa osviežiť. Rovnakú možnosť ocení i našinec, ktorý sa chce v horúci letný deň osviežiť niečím zdravším ako povedzme zmrzlinou. Navyše, pripraviť ovocný téglik nezaberie príliš veľa energie ani času. Pre fajnšmekrov môžete do ponuky zaradiť napríklad krájaný kokos či ďalšiu exotiku.

Zdroj: http://www.boqueria.info/mercat-galeria.php

Sendvič alebo tortilla

Hlavnou myšlienkou je mať pripravené jedlo, ktoré zasýti i poriadneho hladoša, no nielen to. Môže si ho zobrať so sebou, kamkoľvek sa vyberie. Sendviče sú ideálnym jedlom do piknikového koša, no vo chvíli, kedy si ho nechcete kupovať v supermarkete, na benzínke alebo si ho pripravovať doma, je výber dosť obmedzený. S plnenou tortillou je to ale ešte horšie. Pritom nie sú na prípravu nijako náročné a v lete sú oba varianty na predaj ako stvorené – aj ako teplé i ako studené jedlo. Kombináciám náplní sa potom medze nekladú.

Ľadová káva

Ľadová káva, to nie sú iba prácne pripravené nápoje s kopčekom zmrzliny a šľahačkou. Jednoduchú verziu, vhodnú i na predaj so sebou predstavujú cold drip a cold brew. V oboch prípadoch ide o za studena filtrovanú kávu (viac o jej príprave sa dozviete tu), ktorú ľahko pripravíte vopred na celý deň. Takto pripravenú ju už len čapujete do pohárov. Navyše ju môžete využiť na prípravu komplikovanejších kávových drinkov.

Nanuky

Deti sú asi najväčšími fanúšikmi take away ponuky, predsa len pri jedle dlho neposedia. Presladeným a chemicky upraveným ľadovým drtiam sa chcete vyhnúť a pokiaľ nemáte možnosť ponúkať kopčekovú alebo točenú zmrzlinu – a vlastne aj keď áno – ponúknite malým i veľkým hosťom domáce nanuky. Podobne ako limonády alebo ľadové čaje sú na prípravu veľmi jednoduché a v mrazničke i dobre skladovateľné. Vymyslieť sa dá tisíc a jedna kombinácia, internet je v tomto prípade nekonečným zdrojom inšpirácie.

Zdroj: https://www.facebook.com/nicepopscz/

Sangria

K letu neodmysliteľne patrí i alkohol. Či už je to pivo, obľúbený cider alebo miešané drinky, v jeho konzumácii sa strážime menej ako počas roka. Jednoduchým spôsobom, ako rozšíriť ponuku o ďalšieho zástupcu, ktorého ľahko rozlejete do pohárikov a pošlete so zákazníkom do sveta, je sangria. Ak ju poznáte iba ako lacný nápoj z nekvalitného vína alebo už hotovú zo supermarketu, verte, že môže chutiť i oveľa lepšie. Samozrejme za predpokladu, že použijete kvalitné suché červené víno spolu s džúsom, limonádou alebo sódou, chýbať nesmie ani ovocie, najčastejšie rôzne druhy citrusov. Receptov existuje veľké množstvo, niektoré sú i trošku ostrejšie, no najdôležitejšie je nechať sangriu dobre vychladiť a nechať odležať.

Škoricový slimák

Trdelník vám asi nemusíme predstavovať, patrí medzi najúspešnejšie take away produkty, o populárnom variante so zmrzlinou nehovoriac. Jednoduché sladké cesto so škoricou alebo orieškami jednoducho funguje. No v okienku kaviarne alebo bistra nemusíte hneď začať piecť túto tradičnú pochúťku, začnite s niečím jednoduchším s nádychom severu. Škoricové slimáky, u nás známe ako osie hniezda, sú v Škandinávii veľmi populárne, prípravou a chuťou sú blízke našim koláčikom z kysnutého cesta. Či už studené lebo ešte za tepla, ku káve so sebou určite zafungujú.

Zdroj: http://www.veganotic.cz/clanky/96-nejlepsi-skoricove-rolky-smrt-starbucks

Cibuľové krúžky

Klasické stánky, z ktorých cítiť arómu prepáleného oleja už z diaľky, rozhodne nepatria do kategórií sexy alebo cool. Do svojho podniku určite takýto druh take away pokrmu, na čele s prepálenými hranolčekmi (i keď aj tie sa dajú pripraviť poctivo) určite nechcete. Netradičnou obmenou by mohli byť napríklad cibuľové krúžky. Rovnako ako pri príprave hranolčekov sú náklady minimálne, na druhej strane ponúkajú maximálny efekt – obľúbená americká príloha k burgrom je chutná sama o sebe a na veľa miestach u nás si na nej zatiaľ nepochutnáte.

Zdroj: https://www.facebook.com/mrhotdogprague/photos

Z českého originálu preložila: Andy Sekanová

Zdroj textu a obrázkov, ak nie je uvedené inak: Storyous.com

zdieľať tento článok na:
FacebooktwitterlinkedinFacebooktwitterlinkedin
referencie
Predchádzajúci článokMuži za sporákom: Aj takíto fešáci varia v slovenských reštauráciách
Nasledujúci článokFabrika servíruje vlastné pivo a poctivú kuchyňu pripravovanú s láskou (video)
STORYOUS menia gastronómiu pomocou nových technológií a zároveň chcú ľudom ukázať, ako chutí moderná gastronómia. Založili vlastnú sociálnu sieť a blog, ktorý je inšpiráciou pre návštevu miest, kde sa veci robia srdcom. Podniky a ich zákazníkov však chceli prepojiť ešte viac, preto vyvinuli mobilnú aplikáciu, ktorá umožňuje mať STORYOUS „vo vrecku“ a tiež platiť prostredníctvom mobilu. Malo to však háčik, chýbal kompatibilný pokladničný systém. Preto sa STORYOUS sústredili viac na samotné podniky, ktorým v súčasnosti poskytujú vlastný cloudový pokladničný systém. V marci 2014 získali prvého zákazníka, do roka ich bolo vyše sto. Dnes tento systém využíva 1167 spoločností. STORYOUS tiež spustili moderný gastronomický magazín, ktorý mesačne v Českej republike sledujú desaťtisíce čitateľov. Magazín prináša najmä informácie o podnikaní v gastronómii, vyhľadáva skúsenosti úspešných podnikateľov a odovzdáva ich ďalej. Aktuálne sú dvojkou na českom trhu a majú smelé plány, ktoré v mnohých ohľadoch prekračujú hranice. Vďaka spolupráci magazínu portálu menucka.sk a magazínu STORYOUS vám môžeme pravidelne prinášať výber tých najlepších článkov o modernej gastronómii zo susednej Českej republiky.